Du är du och jag är jag

Jag har och kommer aldrig någonsin förespråka skönhetsoperationer.
Folk är väldigt tydliga med hur mycket man ska acceptera sig själv, alla är fina som de är och blabla.. men VARFÖR blir detta vanligare och vanligare?
Varför kan man inte bara försöka vara nöjd och acceptera sitt utseende?
 
När människor kollar sig i spegel så letar de flesta människor upp sina fel direkt.... " åh mina ögonbryn" "åh mina små finna uppe i pannan", ingen ser helt perfekt ut, ingen människa gör det, eller vad är perfekt egentligen? Om vi ska överanalysera lite.
Det är det som är det fina, att alla ser så himla olika ut.. alla är fina på sitt sätt.. ta in det orden i huvudet, för det är SANT.
 
Du är unik, det finns ingen annan av alla MILJADER människor på jordklotet som ser ut precis som du, tänk lite i de banorna istället, alla har någonting man kanske inte trivs med. Försök att göra det till någonting snyggt, det naturliga utseendet det är JAG, det är så jag är skapad och ingen annan ser ut som jag, jag är unik och så otroligt jävla vacker, för det är DU...
Operationer är inte ens snyggt för det förstör DIG, det förstör ditt naturliga utseende och det är det som är så himla fantastiskt, man är så otroligt fin, precis som man är.. Alla människor är sjuukt vackra, på helt olika sätt och det är det som är så himla underbart <3
//Linnéa
   





Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kikar du in ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback