Måste bara berätta...

Såg precis en grupp tonåringar stå och röka, några av dom såg ut att vara lika gamla som jag, måste bara berätta vad jag tycker:
För er som tycker rökning är coolt och sånt... Låt mig säga er att det är det absolut inte. Men för er som vill testa, gör detinte! Hur kan ni ens vilja röka? För att komma in i det "coola gänget"?Varför ska jag börja röka och förstöra min kropp, för att mina vänner ska börja gilla mig? Och om dom inte gillar mig när jag inte röker, jaa, då är dom helt enkelt inte äckta vänner. Tänk att röka? Att få in rök i lungorna och förstöra sin egna kropp. Jag vet att mer än hälften av alla som röker i världen började för att försöka se "coola" ut. Okej kanske inte mer än hälften men ungefär. Håller ni inte med mig?
Men jag respekterar alla som röker, det var deras val att göra det. Jag dömer er inte men jag säger bara.. Man ska vara sig själv och inte försöka komma med i gänget och bli "cool" genom att börja röka och göra något man inte ens vill.
//Linnéa
 





Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kikar du in ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback